هم اندیشی مسوولان استان با هیات مدیره اتحادیه صنف عکاسان و تصویربرداران همدان

جلسه هم اندیشی مسوولان استان با هیات مدیره اتحادیه صنف عکاسان و تصویربرداران همدان
جلسه هم اندیشی مسوولان استان با هیات مدیره اتحادیه صنف عکاسان و تصویر برداران همدان

مکان : دفتر رییس اتاق اصناف مرکز استان همدان.
بنا به درخواست اتحادیه صنف عکاسان و تصویر برداران همدان، جلسه ای با موضوع فعالیت غیر قانونی عکاسان و تصویر برداران(افراد فاقد پروانه کسب)، با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و مسوول روابط عمومی این مجموعه، رییس اتاق اصناف مرکز استان همدان، رییس بسیج اصناف و بازاریان همدان، هیات مدیره اتحادیه صنف عکاسان و تصویربرداران همدان و رییس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران همدان، معاون دادستان همدان، نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی، معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، نماینده جامعه هتل داران استان همدان در دفتر ریاست اتاق اصناف مرکز استان همدان، راس ساعت ۱۲ ظهر برگزار گردیده و تا ساعت۱۴ به طول انجامید.
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، رییس اتاق اصناف مرکز استان همدان لب به سخن گشود. “محمد ارغوان” ضمن بیان خیر مقدم به حضار از زحمات هیات مدیره اتحادیه صنف عکاسان و تصویر برداران همدان جهت پیگیری دغدغه های اعضاء صنف قدردانی نموده و افزود : فعالیت غیر قانونی برخی افراد در رسته های عکاسی و فیلم برداری از مجالس باعث کارشکنی افراد قانونمند این صنف شده است. وی ضمن اشاره به مسایل غیر اخلاقی از باب تبلیغات این افراد در شبکه های مجازی، از مسوولان حاضر در جلسه درخواست نمود تا ارائه طریق نمایند.
رییس اتحادیه صنف عکاسان و تصویر برداران همدان از حضور غیر قانونی افراد سودجو با عنوان فیلم بردار به مجالس و محافل خصوصی سخن گفت. حسین زارعی ادامه داد: علاوه بر ایجاد اختلال در رونق کسب و کار افراد دارنده ی پروانه کسب، به کرار شاهد مراجعه شاکیان به اتحادیه به دلیل دریافت هزینه های غیر معقول، خلف وعده در تحویل کار به مشتری، پخش کلیپ های خانوادگی در فضای مجازی و سایر موارد بوده که متاسفانه تمام موارد غیر قابل پیگیری از سوی اتحادیه می شود و تنها آدرسی که از متخلفان در این حوزه در دست است، پیج اینستاگرام با شماره های فیک بوده که پس از بروز مشکلات، فرد متخلف اقدام به حذف پیج و خاموش کردن تلفن همراه می نماید. وی از مسوولان حاضر در جلسه درخواست بررسی و رسیدگی به موضوع را داشت.
در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با حاضرین در جلسه در خصوص موضوع مطروحه به گفتنان پرداخت و پس از اظهار نظر جمع مصوبات ذیل صورت پذیرفت و از سوی ایشان برای حضار قرائت گردید.

  • پیرامون فعل مطروحه آسیب شناسی شود که چرا مردم با وجود تعداد کثیری از عکاسان و تصویر برداران قانونمند، کار خود را به افراد ناکاربلد که بصورت غیر قانونی فعالیت دارند، می سپارند.
  • مسئله ی فوق جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون نظارت بر اصناف استان همدان ارجاع داده شود.
  • نظر به اینکه افراد سودجو به تالارها و رستوران ها به عنوان تصویربردار ورود دارندد، به کلیه صاحبان پروانه کسب در این اماکن اطلاع رسانی گردد تا هنگام ثبت قرارداد با مشتریان از افراد دارنده پروانه کسب معتبر برای ارائه خدمات استفاده گردد.
  • اطلاع رسانی موضوع به شهروندان استان، از طریق پیامک، توسط اتحادیه صنف عکاسان صورت پذیرد.
  • مجموعه ی قضایی استان به طور جدی به موضوع مطروحه ورود پیدا کند.
  • جلسه آتی با حضور شخص دادستان، رییس انجمن هتل داران، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی و رییس اتاق اصناف مرکز استان همدان و رییس اتحادیه مذکور برگزار گردد تا شرح وظایفی برای دستگاه های ذیربط تبیین شده و در صورت ترک فعل و احمال، با خاطیان برخورد قانونی صورت پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا