بررسی مشکلات اعضای اتحادیه صنفی درودگران با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان

مشکلات اعضای اتحادیه صنفی درودگران با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان همدان، نشست هم اندیشی با اعضای محترم هیئت مدیره اتحادیه درودگران با حضور محمد ارغوان رئیس محترم، آقای سپهری وفا نایب رئیس، آقای عدالتی مرفه دبیر و آقای غلامی خزانه دار محترم اتاق اصناف مرکز استان همدان، جناب سرهنگ حسام طاهر رئیس محترم سازمان بسیج اصناف استان همدان، آقای زارعی مدیر پلمپ، آقای کرمی نظر مدیر روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان همدان، رئیس و اعضای محترم هیئت مدیره، پیشکسوتان و بزرگان صنف مذکور امروز ۵شنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۲ در محل اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای حسن نژاد رئیس محترم اتحادیه درودگران گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیت این اتحادیه ارائه کرد و سایر اعضا نیز مشکلات و چالش های بخش را یادآور شدند.

مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، تسهیلات بانکی و عدم همکاری سیستم بانکی برای دریافت وام و معضلات مربوط به چک از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مهران حسن نژاد در بخش دیگری از این نشست، نیاز به آموزش در مباحثی نظیر امور مالیات و نظام بانکی در بخش اتحادیه را یادآور شد و ابراز داشت: آشنایی اعضای اتحادیه با قوانین مالیاتی و بانکی، می تواند نقطه قوتی در حل مشکلات محسوب شود.

سپس در ادامه ی جلسه رئیس اتاق اصناف مرکز استان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، ضمن محکوم نمودن اتفاقات اخیر در کرمان عنوان داشت کسبه و بازاریان با حضور در تمامی صحنه های انقلاب خود را یار و یاور امام و رهبری اعلام نموده اند.

محمد ارغوان در ادامه ی در این جلسه هم اندیشی با تشریح اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص توسعه و رفع سریع موانع تولید ملی مقرر شد کمیسیون های تخصصی به ارزیابی و بررسی دقیق مشکلات و موانع تولید و توزیع مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران مبل و صنایع چوبی بپردازند و با شناسایی مشکلات و مسائل این بخش راهبری و هماهنگی با دستگاه های نظارتی، بازرسی و بخشهای ذیربط در وزارت صمت و سایر نهادها هرچه زودتر برای تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات لازم و جدی صورت پذیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان از کسبه خواست تا ارائه هرگونه خدمات با تنظیم قرارداد بر اساس نرخ های مصوب و صدور فاکتور صورت پذیرد تا در آینده شاهد مشکلات کمتری باشیم.
وی همچنین عنوان نمود طبق بررسی ها بیشتر تخلفات و مشکلات پیش آمده از سوی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب می باشد که با پیگیری های بعمل آمده در اولین فرصت از طرف اتاق اصناف با این افراد برخورد خواهد شد.
ارغوان ضمن بیان توضیحاتی درخصوص نحوه رسیدگی به پرونده های صنفی ابراز داشت پاسخ به موقع و کارشناسی شده از سوی اتحادیه های صنفی باعث سهولت در کار و رسیدگی به موقع خواهد شد.
وی همچنین عدم دقت در نحوه تنظیم قراردادها را باعث ایجاد مشکلاتی دانست و از کسبه و بازاریان خواست تا در صدور فاکتورها و تنظیم قرارداد با استناد به نرخنامه های مصوب اقدام نمایند.
در پایان این جلسه صمیمی هم اندیشی ارغوان ضمن عرض تبریک به اعضای محترم اتحادیه در خصوص ابلاغ حکم رسمی کارشناسی دادگستری به رئیس محترم اتحادیه، وجود این چنین جوانان ولایی و جهادی را مایه ی مباهات اصناف دانست و در آخر این نشست به تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان اتحادیه با اهدا لوح تقدیر قدردانی به عمل آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا