بازدید رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان از کارگاه تولید کفش روحانی کارآفرین

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان همدان، حجت‌الاسلام رسول خزایی دارای مدرک سطح ۳ حوزه از روحانیون کارآفرینی است که با راه‌اندازی کارگاه تولید کفش، علاوه بر کسب و کار، زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم کرده است..

وی طی مصاحبه با بهار احمدی، مسوول روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان همدان عنوان داشت :

سال ۹۰ در جلسه‌ای که در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشتیم، توفیق شد تا به دستان مبارک مقام معظم رهبری ملبس به لباس روحانیت شویم و در همین جلسه بود که ایشان خطاب به طلاب چند نکته را متذکر شدند، توجه به تقوا در کار، کسب علم، تلاش برای رفع شبهات و توجه به نوآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب بود و این همان تلنگری بود که در آینده باعث شد تا به دنبال تحقق آن باشم.

سال ۹۶ در دانشگاه صنعتی مفتح زمانی که در حال تدریس بودم، از دانشجویانم خواستم تا نظرات خود در رابطه با اینکه چه طور می‌شود با سرمایه اندک، یک کار تولیدی و اشتغال زایی ایجاد کرد را بیان کنند.

جواب‌ها متفاوت بود، اما یکی از دانشجویانی که از اهالی شورین بود ورود در حوزه تولید کفش را راهکاری مناسب‌ عنوان کرد، اما مشکل در اینجا بود که بنده آشنایی با نحوه تولید کفش نداشتم، بنابراین با توصیه این دانشجو از طریق چند نفر از جوانان روستای شورین که فعال عرصه تولید کفش بودند، با راه و چاه کار آشنا شدم و شخصا اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید کفش کردم.

سرمایه اولیه این کار از طریق وام خانگی که همسرم ثبت‌نام کرد بود تأمین شد و مبلغ آن نیز تنها ۱۲میلیون تومان بود.همین مبلغ اندک را صرف خرید تجهیزات و ابزار برای کارگاه کردم و در ابتدا با خرید چرخ در یک کارگاه کوچک و با حضور دو نفر کار را شروع کردیم و کم‌کم در مسیر پیشرفت و دریافت سفارشات قرار گرفتیم.

قطعا در صورت حمایت و تخصیص مجموعه‌ای برای گسترش کار، این امکان وجود دارد تا تعداد نفراتی که در این حوزه و کارگاه شاغل هستند افزایش پیدا کنند، که در شرایط فعلی می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی کمک شایانی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا